Χρήστος Κορτζίδης: Κατάρρευση Δήμων ή ιδιωτικοποίηση

IMG_1229«Αν δεν αλλάξει η κατάσταση, το μέλλον της Αυτοδιοίκησης είναι μαύρο», δηλώνει ο Δήμαρχος Αργυρούπολης Ελληνικού, Χρήστος Κορτζίδης, καταδικάζοντας την κυβερνητική πολιτική για τη μη χρηματοδότηση της Αυτοδιοίκησης, ενώ υπογραμμίζει ότι χρειάζεται μια γενικότερη πολιτική αλλαγή για να αντιστραφεί η πορεία. Στα φλέγοντα θέματα που θέτουν οι εργαζόμενοι και οι πολίτες, δεσμεύεται να μην επιβάλει αύξηση τελών και δηλώνει αποφασισμένος να αποτρέψει τις απολύσεις. Δύο χρόνια μετά την εφαρμογή του «Καλλικράτη», ο Χρήστος Κορτζίδης τάσσεται υπέρ της πλήρους επανεξέτασης της μεταρρύθμισης, απαριθμώντας σωρεία προβλημάτων. Στην αντιπαράθεση για το μέλλον του αεροδρομίου του Ελληνικού, ο Δήμαρχος περνά στην αντεπίθεση, ανακοινώνοντας ότι σε συνεργασία με το ΤΕΕ, προχωρά σε εκτίμηση της αξίας της πολύτιμης δημόσιας έκτασης που προορίζεται για πώληση, προκειμένου να εκτεθούν όσοι σχεδιάζουν την εκποίησή της. Ως προς τις πολιτικές του φιλοδοξίες τέλος, υποστηρίζει ότι η αυτοδιοίκηση «δεν είναι σκαλοπάτι» και ότι βασική του προτεραιότητα είναι ο Δήμος Αργυρούπολης Ελληνικού. 

Πώς κρίνετε τα τελευταία μέτρα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση που ψήφισε η κυβέρνηση;

Κατ’ αρχάς, υπάρχει ένα σοβαρό θέμα δημοκρατίας με τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, γιατί έχουμε ξεφύγει από τα όρια της συνταγματικής νομιμότητας. Νομοθετεί η Βουλή και έπειτα από δύο μέρες με μια Πράξη η κυβέρνηση τροποποιεί τα προηγούμενα. Και δεν μιλάμε για μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης ή μια εξαίρεση, έχουν κάνει μια «βιομηχανία» τέτοιων αποφάσεων. Επί της ουσίας έχει τοποθετηθεί και το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου μας. Με τον προϋπολογισμό και το Μεσοπρόθεσμο γίνονται νέες περικοπές στην αυτοδιοίκηση, δηλαδή μειώνονται οι θεσμοθετημένοι πόροι. Τα ποσά που έπρεπε να αποδοθούν στους Δήμους, με βάση τα όσα προβλέπει ο «Καλλικράτης», έχουν μειωθεί. Η ΚΕΔΕ έχει υπολογίσει ότι οι κρατικές χρηματοδοτήσεις προς τους δήμους έχουν μειωθεί πλέον του 60% από το 2009 μέχρι σήμερα. Προφανώς πρυτανεύει η λογική να μη χρηματοδοτείται πια η Τοπική Αυτοδιοίκηση και από εκεί και πέρα οι Δήμοι θα καλούνται να αναζητήσουν άλλους πόρους. Αυτό το έχει δηλώσει ανοιχτά και ο αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης. Είναι μια πολιτική που προσπαθούσαν εδώ και πολλά χρόνια να περάσουν οι κυβερνήσεις και τώρα αξιοποιούν την κρίση για να την επιβάλουν. Πρόκειται για τη λογική της ανταποδοτικότητας, αυτά δηλαδή που προσφέρει ο Δήμος να πληρώνονται από τους κατοίκους. Εμείς βεβαίως διαφωνούμε με αυτή την πολιτική, από άποψη αρχής. Πιστεύουμε ότι οι πολίτες θα πρέπει μία φορά να φορολογούνται με βάση ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα και τα έσοδα αυτά να κατανέμονται στην κεντρική κυβέρνηση αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση με βάση τις αρμοδιότητες που έχουν, ώστε να μην πρέπει οι δήμοι να ξαναφορολογούν. Σήμερα βέβαια, όπως είναι η κατάσταση, και να θέλει κανείς να φορολογήσει τους πολίτες, δεν μπορεί να περιμένει και πολλά, όταν δεν μπορούν να πληρώσουν τους φόρους της κυβέρνησης. Θα βάζει τώρα και ο Δήμος πρόσθετους φόρους;

Δεν δίνουμε κανένα στοιχείο για απόλυση, θα αντιδράσουμε με κάθε μέσο

Δηλαδή ο Δήμος Αργυρούπολης Ελληνικού δεν θα αυξήσει τα δημοτικά τέλη;

Όχι, δεν θα τα αυξήσουμε. Θέση μας είναι να μείνουν στο σημερινό επίπεδο και να μην προσθέσουμε βάρη στους πολίτες του Δήμου. Η αλήθεια είναι ότι στο ξεκίνημα της περιόδου τον Σεπτέμβριο, βάλαμε μια μικρή συνδρομή σε αθλητικά και πολιτιστικά προγράμματα της τάξης των 10-12 ευρώ τον μήνα, που μέχρι τώρα τα είχαμε δωρεάν. Αυτό το μέτρο δεν είναι στην πολιτική μας. Το 2011 κάναμε μειώσεις και ορισμένα προγράμματα τα κάναμε δωρεάν. Φέτος όμως φτάσαμε σε σημείο που δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν. Μέχρι εκεί όμως.

Πώς θα αντιδράσετε αν το υπουργείο ανακοινώσει την απόλυση δημοτικών υπαλλήλων ή διακόψει τη μισθοδοσία τους;

Το θέμα του προσωπικού είναι το δεύτερο σπουδαίο θέμα που μας απασχολεί. Δεν είναι μόνο το πρόβλημα των απολύσεων. Έτσι κι αλλιώς μειώνονται οι εργαζόμενοι των Δήμων λόγω αθρόων συνταξιοδοτήσεων, ενώ παράλληλα έχουν απαγορευτεί οι προσλήψεις όλο το προηγούμενο διάστημα και με τα νέα μέτρα, φτάνοντας ως το 2016. Επίσης, μειώνονται οι εγκρίσεις για συμβασιούχους. Αυτό δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα, πολλές υπηρεσίες των Δήμων δυσκολεύονται να λειτουργήσουν και οι απολύσεις θα έρθουν να επιδεινώσουν την κατάσταση. Είμαστε αντίθετοι σε κάτι τέτοιο, όπως είναι άλλωστε το σύνολο των Δήμων. Υπάρχουν και σχετικές αποφάσεις της ΚΕΔΕ που αναφέρουν ότι θα πρέπει να εναντιωθούμε με κάθε τρόπο στις απολύσεις, να μη γίνει καμία απόλυση εργαζόμενου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Όχι μόνο γιατί δεν θα λειτουργούν όπως πρέπει οι υπηρεσίες, αλλά και γιατί κάθε απόλυση σήμερα σε αυτές τις συνθήκες είναι ένα πρόβλημα, όταν ο κόσμος δυσκολεύεται να ζήσει. Ως προς τις αντιδράσεις, είπαμε πρώτα απ’ όλα να μη δώσουμε στοιχεία. Η πλειοψηφία των Δήμων δεν έδωσε και η κυβέρνηση προσπαθεί να βρει τρόπους ώστε να παρακάμψει τους Δημάρχους και να προχωρήσει. Εμείς μέχρι τώρα σε συνεργασία με τους εργαζόμενους και τα σωματεία τους δεν δίνουμε κανένα στοιχείο και είμαστε διατεθειμένοι να αντιδράσουμε με κάθε τρόπο, ώστε να μην απολυθεί κανείς από το Δήμο μας. Το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα θα το δούμε.

Η κυβέρνηση αξιοποιεί την κρίση για να επιβάλει την πολιτική της ανταποδοτικότητας

Έχουν περάσει δύο χρόνια εφαρμογής του «Καλλικράτη». Τι θα αλλάζατε αν είχατε τη δυνατότητα;

Εμείς είχαμε εναντιωθεί στον «Καλλικράτη» όταν συζητείτο στη Βουλή, την άνοιξη του 2010. Δυστυχώς, ήμασταν λίγοι οι Δήμοι που αντιδρούσαμε. Δύο χρόνια μετά, η μεγάλη πλειοψηφία των Δήμων έχουν συνειδητοποιήσει ότι ήταν μια αρνητική εξέλιξη. Κατ’ αρχάς ήταν αρνητικός ο τρόπος που έγιναν οι συνενώσεις των Δήμων, χωρίς δηλαδή τη σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών, που μπορούσε να εκφραστεί με διάφορους τρόπους, ακόμη και με δημοψήφισμα. Η κυβέρνηση επέβαλε τις αλλαγές αυτές που σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα, ειδικά στην περιφέρεια. Θα έπρεπε λοιπόν οι συνενώσεις να είναι σε εθελοντική βάση και να συνοδεύονται από σχετικά κίνητρα.

Επίσης, από τότε πιστεύαμε ότι ο «Καλλικράτης» θα αυξήσει τη γραφειοκρατία, καθώς χρειάζονται περισσότερες αποφάσεις και συνεδριάσεις για μια απόφαση. Παράλληλα, η μεταρρύθμιση αυτή συνέβαλε στην απομάκρυνση των τοπικών αρχών από τους πολίτες. Σε πολλές περιοχές τη χώρας έχουν απονεκρωθεί τα Τοπικά Συμβούλια και έτσι έχει χαθεί η αμεσότητα που πρέπει να έχει η Δημοτική Αρχή με τους πολίτες. Πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό ζήτημα κι ας μην είναι άμεσα οικονομικό, αλλά είναι θέμα δημοκρατίας. Πρέπει να λογοδοτούν στους πολίτες οι αιρετοί.
Το τρίτο θέμα είναι το οικονομικό. Όχι μόνο νέοι πόροι δεν έχουν δοθεί, όπως υποσχόταν τότε η κυβέρνηση με διάφορα προγράμματα, αλλά αντίθετα έχουν κοπεί. Μεταφέρονται σωρηδόν νέες αρμοδιότητες στους Δήμους χωρίς τους ανάλογους πόρους.

Μπορείτε να αναφέρετε κάποια παραδείγματα;

Ένα παράδειγμα είναι οι πολεοδομίες που βρίσκονταν στην αρμοδιότητα της Νομαρχίας. Στο δικό μας Δήμο ήρθε η πολεοδομία της Αργυρούπολης που εξυπηρετούσε όλο το Νότιο Τομέα, πέντε δήμους. Από την πρώτη του νέου χρόνου κάθε Δήμος πρέπει να κάνει τη δική του πολεοδομία και είναι φανερό ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί. Ήδη οι Δήμαρχοι του Νότιου Τομέα, εμείς, το Φάληρο, η Νέα Σμύρνη, ο Άλιμος και Άγιος Δημήτριος δηλώσαμε στο υπουργείο την αδυναμία να προχωρήσει ένα τέτοιο σχέδιο. Αν πραγματοποιηθεί το σχέδιο, τότε το προσωπικό της πολεοδομίας, που σήμερα είναι οριακά στον αριθμό, θα πρέπει να μοιραστεί στα πέντε και χωρίς καθεμία πολεοδομία να έχει και όλες τις απαραίτητες ειδικότητες. Οι πολεοδομίες θα έπρεπε όπως ήταν στις Νομαρχίες, να μεταφερθούν στις Περιφέρειες. Ανάλογο πρόβλημα έχουμε με τα προνοιακά επιδόματα. Όλοι οι δήμοι που εξυπηρετούμαστε σήμερα από τον Δήμο Καλλιθέας, πρέπει να πάρει ο καθένας το κομμάτι του. Αλλά αυτή η αρμοδιότητα, πέρα από το ότι δεν έρχονται τα χρήματα για τα επιδόματα στην ώρα τους, χρειάζεται και το ανάλογο προσωπικό. Αυτό δεν υπάρχει, το αντίθετο, μας λείπουν εργαζόμενοι για τις αρμοδιότητες που ήδη έχουμε. Θέση μας είναι να μη μεταφέρεται καμία αρμοδιότητα στους Δήμους χωρίς να υπάρχει το ανάλογο προσωπικό και οι πόροι.
Αν προσθέσει κανείς όλα τα παραπάνω, μαζί με τη δύσκολη οικονομική κατάσταση αλλά και την αβεβαιότητα των εργαζομένων αν θα βρίσκονται αύριο στη δουλειά τους, έχουν δημιουργήσει ένα πολύ ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας. Πρέπει να επανεξεταστεί συνολικά ο «Καλλικράτης».

Για το δικό μας τον Δήμο πρέπει να υπογραμμίσω ότι έχει φτάσει να αδυνατεί να ανταποκριθεί σε στοιχειώδεις υποχρεώσεις και αρμοδιότητές του. Σήμερα είμαστε σε μια κατάσταση που με δυσκολία βγαίνει η μισθοδοσία και δεν μπορούμε να καλύψουμε μια σειρά από άλλες πολύ βασικές και απολύτως ανελαστικές λειτουργικές δαπάνες. Θεωρούμε ότι αν δεν αλλάξει αυτή η κατάσταση το μέλλον της αυτοδιοίκησης είναι μαύρο. Οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια είτε στην κατάρρευση υπηρεσιών, είτε στην ιδιωτικοποίησή τους. Και στις δύο περιπτώσεις τις συνέπειες θα τις πληρώσουν οι πολίτες.

Ο «Καλλικράτης» οδήγησε στην απομάκρυνση των πολιτών από τις τοπικές αρχές

Περιγράφετε ένα πραγματικά ζοφερό τοπίο. Γίνεται να αντιστραφεί αυτή η πορεία;

Γίνεται, αν αλλάξει γενικότερα η πολιτική κατάσταση στη χώρα μας. Αλλιώς δεν μπορεί με αυτές τις πολιτικές και αυτούς τους συσχετισμούς. Δεν είναι τωρινό φαινόμενο αυτή η αλλαγή που παρατηρούμε σήμερα. Εδώ και αρκετά χρόνια, σταδιακά η τοπική αυτοδιοίκηση μετατρέπεται σε μια δημόσια υπηρεσία, σε μεγάλο βαθμό χειραγωγημένη από την κεντρική κυβέρνηση. Βέβαια, με τον «Καλλικράτη» έχει φτάσει το φαινόμενο αυτό στο αποκορύφωμά του.

Για το αεροδρόμιο του Ελληνικού δρομολογούνται από την κυβέρνηση εξελίξεις αντίθετες με τις διακηρυγμένες σας αρχές. Πώς θα προχωρήσετε;

Η θέση μας παραμένει η ίδια: Ο χώρος αυτός πρέπει να παραμείνει δημόσια περιουσία και να μην ιδιωτικοποιηθεί, αλλά να γίνει ένα μητροπολιτικό πάρκο, κυρίως υψηλού πρασίνου με ήπιες πολιτιστικές, αθλητικές και άλλες κοινωφελείς χρήσεις. Βέβαια, τα πράγματα χειροτερεύουν, από το σημείο που οι κυβερνήσεις έκαναν λόγο για μητροπολιτικό πάρκο, για παράδειγμα η πρόταση του τότε υπουργού Σουφλιά το 2008, σήμερα ανοιχτά μιλούν για εκποίηση, για πώληση δηλαδή του 100% των μετοχών της Ελληνικό ΑΕ σε επενδυτές, ενώ πλέον έχουν εγκαταλείψει και στα λόγια την έννοια του πάρκου. Μιλούν καθαρά για μια επένδυση με μόνο σκοπό να έρθουν χρήματα στα δημόσια ταμεία και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας. Αυτό που προτάσσουμε εμείς είναι να μην πουληθεί ο χώρος, δηλαδή να ακυρωθεί η δρομολογημένη διαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ. Θέλουμε με κάθε τρόπο να παραμείνει δημόσια περιουσία και έστω σταδιακά να αξιοποιηθεί για τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου. Αυτή μας την πρόταση συμμερίζονται πλέον άνθρωποι που δεν ήταν μέχρι τώρα μαζί μας, δυνάμεις που είναι υπέρ της ιδιωτικοποίησης αλλά θεωρούν υπερβολικό να αποξενωθεί εντελώς το ελληνικό Δημόσιο από ένα τέτοιο μεγάλο χώρο ανυπολόγιστης αξίας, όχι μόνο οικονομικής αλλά και κοινωνικής και περιβαλλοντικής.

Το Ελληνικό πρέπει να παραμείνει δημόσιο και να γίνει Μητροπολιτικό Πάρκο υψηλού πρασίνου

Με αυτή την κατάσταση στα δημόσια οικονομικά όμως, πώς θα στηριχτεί ένα τόσο μεγάλο έργο;

Μπορούν να βρεθούν οι πόροι για τη δημιουργία του πάρκου από ευρωπαϊκά κονδύλια μέχρι το 80%, αυτό είναι εξακριβωμένο. Το επιβεβαίωσε το 2008 στον ευρωβουλευτή τότε Δημήτρη Παπαδημούλη η αρμόδια κοινοτική επίτροπος. Σήμερα σχεδιάζεται άλλωστε το νέο ΕΣΠΑ όπου θα μπορούσε η κυβέρνηση να το εντάξει. Ως προς τη συντήρησή του θεωρούμε ότι μπορεί να έχει πόρους από την ίδια τη λειτουργία του, καθώς ορισμένες χρήσεις μπορούν να είναι ανταποδοτικές. Φυσικά, πρέπει να συντηρείται και από δημόσιους πόρους.

Το περιβάλλον θεωρείται από αρκετούς δευτερεύον θέμα, με την άποψη ότι προτεραιότητα έχει ένα μεροκάματο και ένα πιάτο φαΐ. Δεν συμφωνούμε με τη θέση αυτή, δεν πρέπει στο όνομα της κρίσης να μειώσουν οι εργαζόμενοι τις απαιτήσεις τους και να είναι ευχαριστημένοι με ένα εξευτελιστικό μεροκάματο και χωρίς καμία σταθερότητα. Θεωρούμε ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να παλέψουν και να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους.

Βλέπετε να προχωρούν τα σχέδια για την παραλία και το αεροδρόμιο;

Παρότι και η προηγούμενη κυβέρνηση και η τωρινή ήθελαν να επισπεύσουν τη διαδικασία, βλέπουμε ότι δεν μπορεί να γίνει τόσο εύκολα. Από τον Απρίλιο που πέρασε θα έπρεπε να είχαν επιλεγεί οι κοινοπραξίες για τη δεύτερη φάση, και μόλις πριν από λίγο επελέγησαν οι 4 εταιρείες, και ακόμη δεν έχουμε δει τις προσφορές τους. Από πληροφορίες που έχουμε, το ποσό που θα μπορούσαν να δώσουν οι υποψήφιοι επενδυτές σε καμία περίπτωση δεν αντιστοιχεί στην αξία της έκτασης. Στο προηγούμενο Μεσοπρόθεσμο είχε γραφτεί ένα ποσό της τάξης των 5 δισ. που προσδοκούσε να εισπράξει το Δημόσιο, σήμερα όμως φαίνεται να έχουν μειωθεί πολύ οι προσδοκίες. Εμείς σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο προσπαθούμε να κάνουμε μια εκτίμηση της αξίας της έκτασης. Το Τεχνικό Επιμελητήριο που είναι και ο επίσημος σύμβουλος της πολιτείας σε αυτά τα θέματα είναι διατεθειμένο να αναλάβει μια τέτοια εργασία, ώστε να μπορούμε να δούμε τι θα προσφέρουν οι επίδοξοι επενδυτές. Είμαστε βέβαιοι ότι θα υπάρχει πολύ μεγάλη απόκλιση. Από εκεί και πέρα θα τεθούν ενώπιον των ευθυνών τους όσοι θα βάλουν την υπογραφή τους για να πουληθεί ο χώρος με ένα εξευτελιστικό τίμημα. Πιστεύουμε πως το βασικό επιχείρημα της κυβέρνησης, ότι πουλώντας το Ελληνικό θα συμβάλει στην αντιμετώπιση του δημοσιονομικού προβλήματος της χώρας, είναι μια φούσκα. Τελικά θα αποδειχτεί ότι μπορεί να βάλει χρήματα το Δημόσιο για την αξιοποίηση της έκτασης! Αν υπολογίσει κανείς το κόστος της μετεγκατάστασης των πολλών υπηρεσιών που υπάρχουν εκεί και το κόστος των υποδομών που πρέπει να γίνουν, μπορεί τελικά να μην υπάρχει οικονομικό όφελος.

Οι πολιτικές εξελίξεις τρέχουν γρήγορα. Βλέπετε το μέλλον σας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ή σκέφτεστε την κεντρική πολιτική;

Δεν με απασχολεί αυτό το ερώτημα. Ορισμένοι λένε ότι θέλω να γίνω βουλευτής. Δεν θεωρώ όμως ότι ο Δήμος μπορεί να είναι ένα σκαλοπάτι για να ανέβουμε λίγο παραπάνω. Άλλωστε, το λίγο παραπάνω είναι σχετικό, πολλά μπορεί να προσφέρει ένας άνθρωπος και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το πρόβλημα είναι πώς θα μπορέσουμε ως δημοτική αρχή μαζί με τους άλλους συνεργάτες και το σύνολο του Δημοτικού Συμβουλίου, τους φορείς και τους πολίτες να τα βγάλουμε πέρα σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση. Αυτή είναι η βασική μας έννοια, να κρατήσουμε το Δήμο όρθιο.

Στις επόμενες εκλογές λοιπόν θα έχουν οι δημότες την επιλογή ενός συνδυασμού Κορτζίδη;

Κοιτάξτε, είναι νωρίς για να μιλήσουμε για τις επόμενες δημοτικές εκλογές και πώς θα διαμορφωθούν οι συνδυασμοί και οι παρατάξεις. Σε όλους τους χώρους γίνονται ζυμώσεις, η παράταξή μας βέβαια έχει μια ιστορία μεγάλη, θα υπάρχει. Το ποιος θα είναι επικεφαλής και υποψήφιος Δήμαρχος, είναι νωρίς να το πούμε.

Δημοσιεύτηκε στον Παλμό Γλυφάδας, 22-12-2012

Advertisements

One thought on “Χρήστος Κορτζίδης: Κατάρρευση Δήμων ή ιδιωτικοποίηση

  1. Οι σύγχρονες κοινοβουλευτικές δημοκρατίες επίσης αποκλείουν άτομα: ξένους κατοίκους (νόμιμους και μη), άτομα κάτω από μία ηλικία και σε κάποιες περιπτώσεις φυλακισμένους. Οι κοινοβουλευτικές δημοκρατίες έχουν και άλλους περιορισμούς: το δικαίωμα της ψήφου ασκείται μία φορά κάθε τέσσερα ή πέντε χρόνια και οι εκλογείς απλώς διαλέγουν τους αντιπροσώπους τους, οι οποίοι ( και όχι οι πολίτες οι ίδιοι ) ασκούν την εκτελεστική και τη νομοθετική εξουσία και παίρνουν πολιτικές αποφάσεις στο όνομα των πολιτών –με την εξαίρεση των περιστασιακών δημοψηφισμάτων.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s